سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پایگاه رسمی مداحان بهارستان
شهر صالحیه بهارستان و رباط کریم

 صالحیه پیشتاز برنامه های آیینی

(هیات های مداحی صالحیه)

شاید پرداختن به موارد مربوط به شورا و شهرداری و امثالهم این شائبه را در اذهان پدیدار کند که ارتباط این وبلاگ با اینگونه موارد چیست.لکن در همین مجال خاطر نشان می شود که نیت تاسیس و تلاش ما رونق سطح فرهنگی و قرآنی شهرمان است و در این راستا دست هر شخص و شخصیت را به گرمی می فشاریم و نگاه امیدوار ما به سوی همه ی مسئولین و صاحبان فکر و اندیشه است.پس پرداختن به اینکه شهردار صالحیه چه کسی باشد یا رییس شورای شهرمان کدام بزرگوار باشد از اهمیت های وافری برایمان برخوردار است و برای این هم از هیچ کوششی فروگذار نخواهیم بود.
اما اجازه بفرمایید از اساس کارمان یعنی فرهنگ و قرآن خیلی فاصله نگیریم.با اینکه ماه مبارک رمضان به پایان رسیده و بسیاری از مراسمات مربوط به این ماه تعطیل شده اما خوشبختانه گردهمایی های مداحان شهرمان تحت عناوین و القاب مختلف در سطح شهر با همت اساتید و بزرگان فن مداحی آیینی با صلابت ادامه دارد و مشتاقان بسیاری در این کلاس ها شرکت می کنند و به صورت عالی بهره می گیرند.
در بین این مجمع ها هیئات منتظران مهدی (عج) با استادی جناب حاج اکبر قربانی، انصارالمهدی(عج) با استادی جناب کربلایی داوود عبدی و عاشقان ابوالفضل(علیه السلام) با استادی کربلایی علی عزتی در طول هفته برگزار می شود که علاوه بر برگزرای مراسمات معنوی برای تربیت و ارائه ی شاعران و مداحان جوان به جامعه ی مذهبی کشور بسیار مثمر ثمر می باشند.

-         هیات منتظران مهدی (عج):

استاد حاج اکبر قربانی مداح اهل بیت(ع)

که با استادی حاج اکبر قربانی یکشنبه شبها و عموما در محدوده ی صالحیه شهرستان بهارستان برگزار می شود از ساعت 22 تا 24 می باشد که ابتدا نوآموزان و مبتدیان به ترتیب چند دقیقه ارایه ی برنامه می کنند و سپس مداحان در سطح بالاتر و در خاتمه نیز اساتید و شعرا اجرای برنامه ی بسیار معنوی می کنند و حتی اینگونه مراسمات برای مستمعین نیز بسیار قابل توجه و استقبال می باشد.

هیات انصارالمهدی(عج):

 

آقای کربلایی داوود عبدی مداح اهل بیت(ع)

این هیات که با استادی و نظارت کربلایی داوود عبدی پنج شنبه شبها از ساعت 22 تا 24 برگزار می شود تفاوتی با سایر کلاس ها دارد و آن اینکه در این تجمع عاشقانه و آیینی پس از ارایه ی برنامه ی مداحان تازه کار به صورت عملی مراسم زنجیرزنی برگزار شده و طبق نظر استاد عبدی یکی از مداحان تک زنجیر را اجرا و یکی دیگر از مداحان باز هم طبق نظر استاد عبدی جوشی زنجیر را می خوانند و در طول اجرای مراسم نیز استاد عبدی راهنمایی ها و گوشزدهای لازم را به مداح در حال خواندن می گوید تا سطح خواندن وی ارتقا یابد.

 

 

 

 


-         هیات عاشقان حضرت ابوالفضل(علیه اسلام): این هیات نیز با استادی و نظارت کربلایی علی عزتی سه شنبه ها از ساعت 22 تا 24 برگزار می شود و در این مراسمات نیز همچون سایر مجمع الذاکرین ها نکات قابل اشاره توسط استاد علی عزتی به مداحان گوشزد می شود.
هر چند تمامی این تجمع ها و مجمع الذاکرین های اشاره شده در سطح شهرستان بهارستان و حومه ی آن کم نظیر هستند اما حسب فرمایش اساتیدی همچون کربلایی علی غیبی ، کربلایی داوود عبدی و استاد عزتی مجمع الذاکرین منتظران مهدی (عج) با استادی حاج اکبر قربانی سرآمد همه ی این مجمع الذاکرین هاست و آن هم بر حسب تجربه و قدمت مداحی این استاد مسلّم مداحی آیینی است.
حضور و شرکت در این کلاس ها و تجمع ها بدون هیچ اجازه ای و تنها با دعوت حضرت صدیقه ی طاهره (سلام الله علیها) میسر خواهد بود و همه ی عاشقان و مشتاقان می توانند شرکت فرمایند.
یا آروزی توفیقات روز افزاون همه ی شما مخاطبان گرامی.


[ شنبه 92/5/26 ] [ 9:32 صبح ] [ پایگاه رسمی مداحان بهارستان ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

در بزم ولا نور جلی می بینم/آثار ولایت ولی می بینم/من نور جمال مرتضی را امروز/در آینه ی سید علی می بینم/استاد کلامی زنجانی